مقالات آموزشی طراحی سایت

صفحه فرود یا Landing Page چیست ؟

صفحه فرود یا Landing Page : به هر پیجی که کاربر وارد آن می‌شود یا به اصطلاح بر آن فرود آید، صفحه فرود می‌گویند. دوستان و همراهان سئو کار ، از شما تقاضا داریم تصور کنید در یک مهمانی حضور دارید و در این مهمانی، نفرات مختلفی خاضر هستند و شما هم تقریباً کسی را نمی‌شناسید. اول به سمت چه کسی می‌روید؟ دلیل شما برای آغاز گپ و گفت و آشنایی با دیگران چیست؟

تجربه نشان داده که بیشترِمان در لحظه‌ی نخست، مِلاکی به جز ظاهر آن شخص نداریم.

پس صفحه فرود و ظاهر زیبا ، رابطه مستقیم دارند و به صورت مکمل همدیگر را تامین میکنند… در این مقاله سعی میکنیم بسیار ویژه به بحث لندینگ پیج ها بپردازیم تا شما عزیزان برای طراحی این نوع صفحات هیچ گمراهی و سردرگمی ای نداشته باشید.

Landing Page در ویکی پدیا :

In online marketing a landing page, sometimes known as a lead capture page, is a single web page that appears in response to clicking on an advertisement

اگر تسلط بر زبان انگلیسی ندارید ، ترجمه این تکیه متنی که از ویکی پدیا کپی کرده ایم به شکل زیر است :

در تجارت آنلاین یک صفحه ی هدف به عنوان یک صفحه ی معرف و یا هدایت کننده معرفی میشود.یک صفحه که در پاسخ کلیک بر روی تبلیغ به نمایش در می آید.

 

لندینگ پیجمان باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

بهتر از در طراحی صفحات فرود خود از ویژگی های زیر استفاده کنیم تا درصد موفقیت خود را به حداکثر برسانیم:

  • ۱- قابلیت واکنش‌گرایی (Responsivity)
  • ۲- قابلیت اشتراک‌گذاری (Shareability)
  • ۳- دارای باکس ایمیل (Email Box)
  • ۴- دارای بخش معرفی برندگان
  • ۵- قابلیت به‌روزسانی (Updatability)
  • ۶- دارای محتوای بهینه‌سازی شده (Content Optimising)

 

انواع صفحات فرود ( لندینگ پیج)

در حالت کلی دو نوع صفحه فرود یا همان لندینگ پیج داریم داریم. Click Through (از طریق کلیک کردن) نوع اول از صفحات فرود می باشد.به طور مثال ما می خواهیم مخاطبان را با کلیک کردن بر روی لینکی به خصوص به صفحه مورد نظر خود هدایت کنیم ،پس از طریق کلیک کردن استفاده میکنیم. نوع دوم صفحات فرود، لندینگ پیج های Lead Generation می باشند که برای جمع آوری اطلاعات کاربران طراحی می شوند.

با ما همراه باشید تا توضیحات تخصصی تری راجع به این دو نوع خدمت شما ارائه دهیم.

 

نوع Click Through از انواع صفحه فرود

صفحه فرود Click Through گفتیم که این نوع از لندینگ پیج ها برای هدایت مخاطبان به صفحات سایت (مثلاً صفحه خرید محصول) طراحی می شوند. با مثال سعی میکنیم درک بهتری از این نوع لندینگ پیج را برای شما عزیزان پدیدار سازیم ،  تصور کنید سایت شما یک سایت خبری است که در آن خبرات گوناگونی منتشر می کنید. شما یک بنر تبلیغاتی از یکی از موضوعات خبری تان را در یک سایت پر بازدید قرار داده میدهید تا بازدید آن دسته خبری خاص را افزایش دهید . گفتیم که بازدیدکننده که دفعه اول بر روی بنر تبلیغاتی شما کلیک میکند و وارد سایت شما شده است نباید به طور مستقیم وارد صفحه دسته بندی آن موضوع خبری شود ، چرا که اینکار باعث نارضایتی وی شده و به شدت نرخ تبدیل کاربر به مخاطب را کاهش می دهد.

پس ابتدا کاربران را به لندینگ پیج هدایت میکنیم که توضیحات بسیار کامل و همراه با جزئیات کافی در آن قرار دارد. در انتهای این توضیحات در صفحه فرود ، با جای دادن یک دکمه که کاربر با کلیک بر روی آن به صفحه دسته بندی خاص خبری مدنظر هدایت می شود ، کاربران را هدایت کنید به لینک دسته بندی مورد نظرتان.در واقع هم خطر کاهش تبدیل نرخ کاربر به مخاطب را به جان نخریده اید ، هم با طراحی زیبای لندینگ پیج خود ، کاربران را مجاب به بازدید از صفحه مورد نظر خود کرده اید…

 

نوع Lead Generation از انواع صفحه فرود

معمولا بازاریابان آنلاین در سراسر اینترنت بیشتر از این نوع دوم لندینگ پیج ها استفاده میکنند ، چون که ایمیل مارکتینگ یکی از پربازده ترین روش های تبلیغات اینترنتی می باشد که با کمک صفحات فرود قادر خواهید بود اطلاعات کاربران که به تنهایی ایمیل مهم ترینه این اطلاعات است ، را از کاربران دریافت کنید تنها با استفاده از یک فرم برای دریافت اطلاعات کاربران میتوان به این امر مهم دست یافت…

معمولاً در این صفحات برای ترغیب کاربران به وارد کردن اطلاعات شخصی، یک هدیه یا محصول رایگان قرار داده می شود. از جمله لینک دانلود کتاب الکترونیکی، پادکست صوتی یا فیلم آموزشی، کوپن تخفیف محصولات، لینک ورود به مسابقه و ….

بهتر است میزان اطلاعات دریافتی از کاربر کوتاه و به صورت حداقل ممکن باشد تا کاربر از تکمیل فرم منصرف نشود.

 

هدف از ایجاد یک صفحه فرود چیست؟

به طور کلی کسب و کارهای اینترنتی و یا همان آنلاین ، با ایجاد لندینگ پیج ها، سه هدف را دنبال می‌کنند:

  • فروش مستقیم
  • ایجاد مخاطب
  • برقراری ارتباط

 

نکات حائز اهمیت در مورد طراحی لندینگ پیج ها:

  • در تلاش باشید از کلیپ یا ویدیو در لندینگ پیج های خود استفاده کنید.
  • سعی کنید تا حد امکان از عبارات و عکس های جذاب و مفهومی در صفحات فرود خود بهره ببرید.
  • بنر های چشمک زن و متون رنگارنگ را به هیچ عنوان استفاده نکنید که باعث اذیت کردن چشم کاربر می شود.
  • با استفاده از روانشناسی رنگ ، در جهت جذب کاربران بیشتر بهره لازم را ببرید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

بستن
بستن