مقالات آموزشی سئو و بهینه سازی

Bounce Rate (نرخ پرش) چیست؟

امروز با تعریف مفهوم Bounce Rate در خدمت شما عزیزان هستیم. حتما تابحال به اصطلاح Bounce Rate یا بانس ریت در مفاهیم سئو برخورد کرده اید. با سئو کیو همراه باشید تا در ادامه با مفهوم Bounce Rate در گوگل آنالیتیکس آشنا شویم. سپس کاربرد آن را در گوگل و الکسا برای شما توضیح دهیم.

bounce rate (بانس ریت)
bounce rate (بانس ریت)

Bounce Rate چیست؟

واژه Bounce در زبان فارسی به معنی “پرش” و Rate به معنی “نرخ” یا “میزان” است. اصطلاح Bounce Rate در لغت به معنای نرخ پرش می باشد. البته بانس ریت را به نرخ خروج، نرخ دفع کاربر و نرخ گریز و ضریب بازگشت نیز ترجمه کرده اند.

تعریف Bounce Rate

Bounce Rate یا نرخ پرش به درصد کاربرانی گفته می شود که وارد سایت می شوند و فقط از یک صفحه سایت بازدید می کنند. سپس بدون اینکه به صفحات دیگری از سایت بروند سایت را ترک می کنند.

مشخص است که هر چه درصد Bounce Rate کمتر باشد بهتر است. زیرا تعداد کاربرانی که فقط از یک صفحه سایت دیدن کرده اند و سپس اقدام به ترک آن نموده اند کمتر است.

نکته: بانس ریت (نرخ پرش) به مدت زمانی که کاربر در سایت است ارتباطی ندارد.

Bounce Rate از دید گوگل آنالیتیکس

از دید گوگل آنالیتیکس زمانی یک Bounce Rate ایجاد می شود که کاربری وارد سایت شود و تعاملی (Interaction) نداشته باشد. به عبارت دیگر اگر کاربری سه عمل Pageviews، Event  و Transaction را انجام ندهد یک بانس ریت ایجاد می شود.

Bounce Rate در سایت الکسا (Alexa)

الکسا از لحظه ورود کاربر به سایت رفتار او را با استفاده از ابزارهای خود بررسی می کند. و اگر کاربری پس از ورود به سایت و مشاهده تنها یک صفحه از سایت خارج شود، یک بانس ریت ایجاد شده است.

متاسفانه الکسا قادر به تشخیص بازدید کنندگان موبایل نیست. به همین دلیل حجم بالایی از ترافیک ورودی سایت ها را محاسبه نمی کند. و این باعث بروز خطای بالایی در بانس ریت یک سایت می شود.

Bounce  در ایمیل مارکتینگ

مفهوم بانس در ایمیل مارکتینگ با بانس ریت کاملا متفاوت است. در ایمیل مارکتینگ به تعداد ایمیل هایی که برای مخاطبین تان ارسال می کنید و به دست شان نرسیده است Bounce  می گویند.

به طور کلی دو نوع Bounce در ایمیل مارکتینگ وجود دارد: Hard bounce و Soft Bounce. به تعداد ایمیل های شما که بدلیل مشکلات نامعتبر بودن ایمیل مقصد بدست مخاطبین نرسیده است. و این مشکلات دائمی می باشد Hard bounce می گویند. برای مثال آدرس ایمیل اشتباه باشد و وجود نداشته باشد.

اما اگر این مشکلات موقتی باشند از نوع Soft Bounce است. مثلا صندوق ورودی مخاطب پر باشد.

پیشنهاد می کنم مقاله تگ alt و متن جایگزین تصویر را حتما بخوانید…

برچسب ها

صبا واثقی

وبمستر، گرافیک دیزاینر، مدرس و مترجم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

بستن
بستن