مقالات آموزشی سئو و بهینه سازی

چند نکته در انتخاب توضیحات متا

توضیحات متا چیست؟

در انبوهی از تگ ها ، امروز در تیم seoQ به تگ مهمی به اسم توضیحات متا (Meta Description) میپردازیم .

تگ توضیحات متا در حقیقت خلاصه ای از محتوای صفحه از یک سایت را نمایش میدهد .

با استفاده از این تگ ، باعث می شوید موتورهای جستجو درک بهتر و بیشتری از محتوای سایت شما داشته باشند و تشخیص بهتری نسبت به انالیز و منظور شما داشته و پیدا کنند.

توضیحات متا فقط برای موتورهای جستجو قرارداده میشود که  بعد از جستجو کاربران در هنگام نمایان شدن صفحه مورد نظر در لیست نتایج موتورهای جستجو توضیح خلاصه ای را به بازدید کننده ارائه نماید.

 

اهمیت توضیحات متا در سئو چه قدر است؟

محتوای توضیحات متا در هنگام جستجو در نتایج گوگل قابل مشاهده می باشد و اگر توضیحات متا نوشته نشود ، در بهترین حالت ، گوگل به طور خودکار قسمتی از محتوا را به جستجوکنندگان نمایش میدهد.

و اما در بدترین حالت ممکن است گوگل بخش غیر جذاب و نا مربوطی به موضوع را در نتایج خود نشان دهد.

گوگل بارها اعلام کرده است که توضیحات متا و متا کلمات کلیدی هیچکدام معیاری برای رتبه بندی وب سایت ها محسوب نمی شوند.

سعی کنید از کلمات وسوسه انگیر مثل قیمت و تخفیف و … استفاده کنید ، به طور مثال اگر شما در جستجوی خرید تی شرت برند آدیداس باشید و در بین نتایج توضیحات متا ی صفحه‌ای دارای قیمت باشد ، به احتمال زیاد آن سایت را انتخاب میکنید و وارد آن سایت می شوید تا سایر نتایج…

حال فرض کنید که تعدادبالایی وارد لینک شما شوند ، بهترین نتیجه را خواهید گرفت چون CTR آن کلمه را به طور قابل توجهی بالا می آورید.

اگر بعد از کلیک مدت زمان قابل توجهی کاربر درون سایت شما بماند ، dwell time بالایی میگیرید و از نظر الگوریتم رنک برین جایگاه بسیار بالایی خواهید گرفت که توضیحات متا در سئو معجزه میکند.

نرخ پرش یا بانس ریت (Bounce Rate) صفحات سایت شما کاهش پیدا میکند و شما رتبه هارا یکی پس از دیگری جابجا میکنید.

 

چند نکته در توضیحات متا

سعی میکنیم نکات مهم در رابطه با متا توضیحات و بالا بردن نرخ CTR به شما عزیزان یادآور شیم.

۱- کپی نبودن و تکراری نبودن توضیحات متا

اگر عناوین و متا توضیحات شما تکراری باشد ، گوگل در وب مستر تولز خود این صفحات را های لایت میکند ، این امر مشکل بسیاری از وب مستران است و اکثرا به همین دلیل بعد مدتی افت میکنند با این که در گذشته جایگاه خوبی داشتند.

زیرا شما در گذشته مطالب کمتری داشتید ولی عناوین کپی نبودند اما بعد از تولید بیشتر محتوا این عناوین تکراری می شوند و مشکلات برای شما پیش می آید.

از مسیر زیر می توانید تعداد های لایت هایی که گوگل از کپی بودن مطالب شما گرفته است در گوگل وب مستر تولز را مشاهده کنید .

Google Webmaster Tools > Optimization > HTML Improvements

 

۲- تعداد کاراکتر توضیحات متا

طول بهینه و تعداد کاراکتر توضیحات متا برای نوشتن ۱۵۵ کاراکتر می باشد.

پیشنهاد میشود کمترین تعداد کاراکتر برای توضیحات کمتر از ۱۰۰ نباشد همچنین بیشتر از ۱۵۵ نباشد ، اگر بیشتر باشد گوگل در نتایج خود ان را کراپ یا بریده نمایش میدهد و از هدف خود دور خواهید شد.

 

۳- کلمات کلیدی خود را در توضیحات متا بگنجانید

محدودیتی در استفاده از کلمات کلیدی در توضیحات متا ندارید اما توصیه تیم سئو کار این است که حداکثر ۲-۳ بار کلمه کلیدی خود را به طور پراکنده در متا توضیحات قرار دهید تا نتیجه مطلوب تری بگیرید.

 

۴- از کاراکترهای ریاضی پرهیز کنید

گوگل / بینگ / یاهو / یاندکس و … کاراکترهایی مانند +، – و ” را صرفا به عنوان کد HTML میشناسند!

یعنی این امکان وجود دارد که بعد از استفاده از این کاراکترها ، گوگل آن را کد تشخیص داده و در نتایج خود لحاظ نکند !

پس با دقت بیشتری به متا توضیحات خود توجه کنید.

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

بستن
بستن