مقالات آموزشی سئو و بهینه سازی

آموزش گوگل وبمستر تولز و نحوه کار با آن

با آموزش گوگل وبمستر تولز خدمت شما عزیزان وب مستر هستیم . تمامی قسمت های گوگل وب مستر و نحوه کار با آن را به شما عزیزان آموزش و معرفی میکنیم.

گوگل وبمستر تولز چندی است که به سرچ کنسول گوگل تغییر نام داده است اما همچنان نام گوگل وب مستر تولز در جمع متخصصین و وب مستران بیان و به کار گرفته می شود.

در ادامه هر یک از بخش های سرچ کنسول گوگل به ترتیب به شما عزیزان معرفی و کاربرد آن را نیز معرفی میکنیم.

پس تا پایان این آموزش جامع با ما همراه باشید و در قسمت نظرات منتظر بازخورد شما عزیزان هستیم.


Dashboard سرچ کنسول گوگل

زمانی که شما با اکانت جیمیل خود وارد گوگل وبمستر می شوید و برروی سایت مورد نظر خود کلیک میکنید در اولین نگاه با صفحه Dashboard سرچ کنسول گوگل مواجهه می شوید. در بخش site dashboard گوگل وبمستر تولز ، به طور خلاصه تمامی پیام ها ، خطاها ، آمار بازدید ، آمار ایندکس و … را به شما نمایش میدهد.

هدف از این بخش در گوگل وبمستر تولز اطلاع سریع و به موقع از وضعیت وب سایت شما در سرچ کنسول می باشد.

قسمت هایی که به طور خلاصه در این بخش از سرچ کنسول قرار میگیرند :

  • Crawl Errors
  • Search Analytics
  • SiteMaps
Dashboard سرچ کنسول گوگل
Dashboard سرچ کنسول گوگل

آموزش messages در گوگل وبمستر تولز

از طریق بخش messages گوگل وبمستر هر هشدار و پیامی راجع به سایت خود دریافت میکنید. هشدار به روند بک لینک سازی و بسیاری از هشدارهای دیگر که ممکن است در سئو و بهینه سازی سایت شما را با مشکل مواجهه کند.

هر یک از پیام ها را مشاهده کنید و با دقت بخوانید… سعی خود را بر آن بگذارید که این مشکلات را در حد ۱۰۰ درصد رفع کنید.

گوگل به شما راه و مسیر درست را نمایش میدهد و اگر قدمی کج در راه سئو وب سایت خود بردارید ابتدا هشدار و بعد سایت شما را در نتایج گوگل پنالتی میکند.

messages گوگل وبمستر
messages گوگل وبمستر

Structured Data ، Rich Cards در گوگل وبمستر چه کاربردی دارد

Structured Data یکی از بخش های Search Appearance در گوگل وبمستر تولز می باشد.

برای ورود به قسمت Structured Data بر روی سایت خود کلیک کرده و در پنل باز شده سرچ کنسول روی قسمت Search Appearance کلیک کنید. وارد بخش Structured Data شوید.

چنانچه در سایت خود از کد نشانه گذاری استفاده کنید و گوگل نیز متوجه شود ، آن کدهای نشانه گذاری شده را rich snippets سایت شما اضافه کند.

فرض کنید rich snippets یک فست فود می تواند میانگینی از تعداد نظر دهندگان ، بازدیدکنندگان و یا رنج نرخ ها ( قیمت) باشد.

وب مستران عزیز برای افزودن این کدهای نشانه گذاری به راحتی می توانید از فرمتهای schema.org مثل Microdata و RDF و یا … استفاده کنید.

همچنین شما وب مستران میتوانید از Data Highlighter گوگل وبمستر نیز استفاده کنید.

در تصویر  زیر مشاهده می کنید، که برای نوع داده ی hentry در ۳۱۴ صفحه از سایت انتخاب شده در وبمستر ،  ۳۲۵ عدد از این نوع کد  نشانه گذاری hentry یافت  شده که ۲۹۷ عدد از این کدها  دارای خطا است.

Structured Data گوگل وبمستر
Structured Data گوگل وبمستر

Data Highlighter در گوگل وبمستر تولز چیست ؟

Data Highlighter ، ابزار گوگل وبمستر است و وظیفه این ابزار فهماندن الگوی داده ها و اطلاعات در سایت شما است.

وب مستران به آسانی می توانند برای تگ کردن داده های سایت خود از data highlighter  استفاده نمایند.

و بعد از گذشت زمان نسبتا کوتاهی گوگل می تواند این اطلاعات را با جذابیت بیشتر و به طریقه ای جدیدتر در نتایج جستجو و یا در Google Knowledge Graph نمایش دهد.

اصطلاحات حمایت شده در data highlighter عبارت اند از :

  • مقالات
  • اخبار ( حوادث و … )
  • کسب و کارهای محلی
  • غذاخوری ( رستوران ها ، فست فود ها و …)
  • محصولات ( دانلودی، فیزیکی و خدمات )
  • برنامه های نرم افزاری
  • فیلم ها
  • سریال های تلوزیونی
  • کتاب ها
Data Highlighter در گوگل وبمستر تولز
Data Highlighter در گوگل وبمستر تولز

 


آموزش HTML Improvements در گوگل وبمستر تولز

HTML Improvements یکی دیگر از بخش های Search Appearance در گوگل وبمستر تولز می باشد.
بخش HTML Improvement درگوگل وبمستر به شما خطاها و خطراتی که گوگل هنگام دسترسی و بررسی سایت شما یافت کرده را نمایان میکند. معمولا بیشترین مشکلات را از متاتگ توضیحات و تایتل ها می گیرد.
خطرات و معضلاتی که در تایتل وجود دارد : از مهترین مواردی در متاتگ تایتل ( عنوان ) وجود دارد تکراری بودن تایتل های می باشد ! این مورد موجب پس رفت سایت شما می شود.
معضلاتی در متاتگ توضیحات وجود دارد : شامل توضیحات کپی پیست که در مقالات دیگر سایت شما یافت می شود و یا توضیحات بی ربط و سردرگم کننده .

آموزش Search Analytics در گوگل وبمستر

بخش Search Analytics درگوگل وبمستر آن دسته از کلمات کلیدی که در گوگل سرچ شده اند و به سبب آن سایت شما در این جستجو یافت شده است ، قرار میگیرد.

Search Queries جمع کل کلمات کلیدی وبسایت که در یک دوره زمانی سرچ شده اند و در سبب این سرچ لینک وبسایت شما نمایش داده شده است .

Search Queries تا ۲۰۰۰ کلمه کلیدی موجود در وبسایت شما را که حداقل یکبار باعث نمایش سایت شما شده است را نمایش می دهد.

ضمنان در این بخش میزان افزایش و کاهش : نسبت نمایش صفحه یا همان Impressions به تعداد دفعاتی که جستجوگران بر روی لینک مورد نظر کلیک کرده است  نیز نمایش می دهد.

برای مثال اگر CTR دریک بازه زمان ۴۰ %باشد و سپس به ۳۰ ٪ برسد Change مربوط به این بخش ۱۰- را نمایش می دهد.

 

در حال بروزرسانی…

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

بستن
بستن