مقالات آموزشی سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس Google Analytics

امروز قصد داریم تا شما را با گوگل آنالیتیکس آشنا کنیم ، تمام ابزارها را به شما عزیزان معرفی کرده و در آموزش های بعدی به صورت کاملا تخصصی هر یک از ابزارها را به شما عزیزان فرادهیم. ما باید بدانیم که دلیل استفاده از Google Analytics چیست و چه آماری را به ما میدهد و این آمار به چه کار ما می آید و چه کمکی در روند سئو و کسب در آمد از اینترنت و جذب مشتری میکند !

پس تا پایان مقاله و سایر مقالات مرتبط که حتما در همین صفحه لینک دهی و ادرس دهی می شود ، با ما همراه باشید ، کامنت های شما نتیجه زحمات و تولیدمحتواهای آموزشی مارا برای ما نمایان میکند ! پس این لطف را از ما دریغ نکنید.

گوگل آنالیتیکس Google Analytics
گوگل آنالیتیکس Google Analytics

قسمت بعدی مقاله را از اینجا دنبال کنید =

معرفی بخش Dashboard گوگل آنالیتیکس

با استفاده از بخش Dashboard میتوانید داشبورد جدیدی در فضای کاری خود یا همان Overview اضافه کنید ، برای افزودن داشبورد جدید تنها کافی است روی گزینه New Dashboard کلیک کرده و به راحتی تمام داشبورد جدیدی بسازید.

همچنین به یاد داشته داشته باشید که تخصص در ساختن و کاستومیز کردن داشبوردها در بعضی از مواقع یک امر ضروری به شمار می آید و میتواند باعث جلوگیری از اتلاف وقت شود … به طور دقیق تر این که جوری داشبور را سفارشی سازی کنید تا همه امکانات به راحتی در دسترس شما باشد …

 

معرفی بخش Shortcuts گوگل آنالیتیکس

گاهی اوقات آنقدر کلافه و خسته هستیم که تحمل طی کردن مسیری طولانی بریا رسیدن به ابزاری را نداریم ! اینجاست که کدهای کوتاه در گوگل آنالیتیکس به کمک ما می آید ! با این ابزار کد کوتاه به راحتی تمام میتوانیم به مسیری که مورد نیازمان هست بدون طی کردن مسیر خاصی دسترسی داشته باشیم. جهت ساخت Shortcuts کافی است به آن مسیری رفته که قصد ایجاد کدکوتاه برایش دارید و در همان صفحه از منوی بالا ، روی دکمه shortcuts کلیک کنید و در پینجره ی جدیدی که برایتان باز می شود نامی برای این کدکوتاه خود انتخاب و سپس روی اوکی کلیک کنید.

 

معرفی بخش Intelligence Events گوگل آنالیتیکس

در بخش Intelligence Events گوگل آنالیتیکس شما عزیزان میتوانید پیرامون وضعیت وب سایت خود در طی روز اطلاعاتی کسب کنید ، تصور کنید در یک روز حجم ترافیک روانه سایت شما به یک باره افزایش می باید و همین امر سبب کاهش نرخ خروج از سایت شما شود ! همین تغییرات نگهانی را میتوانید در این بخش کاربردی مشاهده کنید.

 

معرفی بخش Real-Time گوگل آنالیتیکس

خیلی اوقات پیش می آید که وب مستران به شدت دنبال ابزاری برای بدست آوردن آمار لایو یا همان آمار زنده ی وب سایت خود هستند و از کدها و افزونه های بسیاری برای این منظور استفاده میکنند به جز گوگل آنالیتیکس !!!! دوستان ابزار real time گوگل آنالیتیکس بسیار دقیق به صورت روزانه و یا در بازده خاصی که شما به آن اعمال کنید ، آمار وب سایت شما را ثبت میکند و همچنین به صورت زنده آمار را برای شما به نمایش میگذارد.همچنین گاهی اوقات که به تازگی وب سایت را در گوگل آنالیتیکس اضافه کرده اید ، ۲۴ الی ۳۶ ساعت طول میکشد تا اطلاعات ثبت شود ، در نتیجه میتوانید از ابزار نمایش آمار زنده تا زمان ثبت اطلاعات استفاده کنید.

 

معرفی بخش Audience گوگل آنالیتیکس

و اما بخش Audience گوگل آنالیتیکس ابزاری برای تفکیک اطلاعات آماری برای شما وب مستران است. شما وب مستران عزیز گاهی نیاز به اطلاعات آماری به تفکیک سن ، جنسیت ، لوکیشن و رفتار کاربران ، دستگاه ها Device های مورد استفاده ی آنها و … را دارید ، این اطلاعات میتواند بعد از تحلیل و بررسی ، برای جذب کاربر و مشتری مفید باشد.

 

معرفی بخش Acquisition گوگل آنالیتیکس

گاهی اوقات شما تبلیغی در سایر سایت ها قرار میدهید ، حال این تبلیغ بک لینک باشد ، رپورتاژ باشد و یا تبلیغات بنری ! میخواهید متوجه شوید که کاربران از آن سایت ها به سایت شما هدایت می شوند و این تبلیغ شما بازدهی داشته است یا خیر ! این ابزار کمک حال شما خواهد بود و آمار این موارد را به طور دقیق در خدمت شما قرار میدهد.

 

معرفی بخش Behavior گوگل آنالیتیکس

این که کاربر وارد سایت ما شده است ، چه مسیرهایی را طی کرده است و چه مدت زمانی را در صفحات سپری کرده است و تمامی رفتارهای کاربر بازدیدکننده را داشته باشیم ، میتوانیم در سئو از آن استفاده کنیم ، به گونه ای که از این آمار متوجه می شویم آیا نیاز کاربر رفع شده است یا خیر. با استفاده از ابزار behavior گوگل آنالیتیکس شما قادر به دریافت این اطلاعات خواهید بود.

 

معرفی بخش Conversions گوگل آنالیتیکس

و رسیدیم به ابزاری برای بدست آوردن اطلاعات نرخ تبدیل سایت ! روند بدست آمدن این اطلاعات با تقسیم تعداد بازدید بر تعداد goal های ثبت شده بدست می آید. این معیار برای تشخیص عملکرد کسب و کار شما می باشد که نشان دهنده این است فعالیتتان نسبت به کسب و کارتان چقدر پیشرفت کرده است.

امتیازدهی

میانگین امتیازات

خلاصه امتیازات

امتیاز کاربران: ۵ ( ۱ رای)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

بستن
بستن