بازاریابی اینترنتی

برندینگ

برندینگ
برندینگ

برندینگ : میتوان نام دیگر آن را برندسازی نیز گذاشت ، بدین معنا می باشد که ، شهرت و آوازه ی یک کسب و کار را مدیریت کرد تا در آن، از بین تمام ویژگی های مختص به یک برند، به دنبال انتخاب تاثیرگذار ترین عوامل بوده تا آن را برای مشتریان پررنگ تر و شفاف تر کند.

حال سوال پیش می آید که معنای برند چیست ؟ : میتوان گفت که برند احساس و ادراکاتی می باشد که پیرامون یک محصول ، یک فرد ، یک سازمان ، گروه ، شرکت ، موسسه و یا یک ایده به ذهن خریداران  ، مصرف کنندگان ، متقاضیان و … شکل میگیرد!

در واقع برندینگ یکی از مهمترین عومال موفقیت و رونق هر کسب و کار می باشد ، حال این کسب و کار کوچک باشد و یا بزرگ , کسب و کار جزئی باشد و یا تجاری ، تفاوتی نمیکند ! مهم داشتن یک استراتژی برندینگ موثر است که در بازار رقابتی فزاینده به شما حاشیه ی عمده می بخشد.

در یک جمع بندی معنایی : برندینگ یا برندسازی عمل و توانایی است که باعث افزایش اعتبار و شهرت و فروش می شود ! حال این کار با برتری دادن به یک برند تجاری باشد با هر روش هوشمندانه تجارت و افزایش فروش… به کارگیری تکنیک های برندسازی با تجربه به دست می آید.

برندینگ یک ضرورت است

همه میدانند ، داشتن یک برند ضروری است ، در همین راستا با توجه به جهش جامعه های مصرف کننده و مدگرا ها ، داشتن یک نام تجاری ، یک برند معتبر ، فروش شمارا به شدت افزایش میدهد و این امر یکی از راهکارهای ایجاد متمایز و شخصیت به شمار میرود.

 

برندینگ و اهداف آن

هدف هایی که برای برندینگ خواهیم داشت : ایجاد پیام واضح در ذهن مشتری ، تایید اعتبار و محصولات شما نزد مشتری ،  ارتباط با مخاطبان شما از طریق محصولات و خدمات ، تحریک افراد برای خرید و ایجاد کاربران و مشتریان وفادار ، هر یک از این موارد یکی از اهداف برندینگ خواهد بود .

انواع برندینگ

برندسازی مشارکتی ، برندسازی دیجیتال ، برندسازی شخصی ، برندسازی علّی ، برندسازی کشوری و … از انواع برندینگ می باشند که در ادامه تک تک آنها را توضیح خواهیم داد.

برندسازی مشارکتی یا Co-Branding

در برندسازی مشارکتی که برندهای همکار نیز نامیده می‌شوند، دو شرکت با هم متحد می‌شوند و با همکاری هم، هم‌افزایی بازاریابی ایجاد می‌کنند. اصطلاح برندسازی مشارکتی در میان واژگان تجاری واژه‌ی نسبتا جدیدی به حساب می‌آید و طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های بازاریابی را دربرمی‌گیرد.

برندسازی دیجیتال

برندسازی دیجیتال ، راهکار بازاریابی است که می تواند سیل عظیمی از مشتریان را به شما جذب کند.اینترنت فراگیر شده است و سازمان ها باید موقعیت خود را در این محیط تثبیت کنند ، آنلاین برندینگ یا دیجیتال برندینگ  روشی است که می تواند اعتماد و برند را در دنیای مجازی گسترش دهد .

برندسازی شخصی Personal Branding

در جوامع امروز، انسان ها به واسطه یک لقب و یا با یک ویژگی شناخته می شوند که خاص خودشان است. به عنوان مثال، خانم X مدیر خوبی در کسب و کار است، آقای Y در زمینه مکانیک خودرو فردی ماهر است. آقای Z صدای بسیار خوبی دارد و خوش صداست. تمام این ویژگی ها در واقع همان برند شخصی افراد است که به واسطه آن در میان دیگران شناخته و متمایز می شوند. در این مقاله قصد آن داریم تا با مقوله برندسازی شخصی یا Personal Branding بیشتر آشنا شویم و از شما دعوت می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

قدم های محکم برندینگ

  1. انجام تحقیقات بازاریابی
  2. تمرکز بر یک ارزش منحصر به‌ فرد
  3. انتخاب نام مناسب برای انتقال پیام برند
  4. ایجاد رابطه احساسی برند با مشتری
  5. ایجاد یک رابطه پایدار با مشتری

روشهای برندینگ موفق

  1. قابل اعتماد بودن
  2. خلاقیت داشته باشید
  3. حل‌کننده مشکلات باشید
  4. برای مشتریان جذاب باشید
  5. عمل به تعهدات
  6. قرار نیست همه چیز باشید
  7. حضور همیشگی

امیتازدهی

میانگین امتیازات

خلاصه امتیازات

امتیاز کاربران: ۵ ( ۱ رای)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

بستن
بستن