مقالات آموزشی سئو و بهینه سازی

۱۲۷ فاکتور سئو برای کسب رتبه ۱ در گوگل

شاید تاکنون شنیده باشید که گوگل از یک لیست فاکتورهایی برای رتبه بندی وبسایت ها و صفحات در الگوریتم هایش استفاده می کند، اما این فاکتورهای سئو چی هستند؟ در این مقاله قصد داریم تمام این ۱۲۷ فاکتور را برای شما به طور کامل توضیح بدهیم.  البته باید درنظر بگیرید که بعضی از این فاکتورها …

سن دامنه (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰  : ۰٫۱)

Matt Cutts از متخصصات گوگل می گوید: “فرق بین دامنه ای که ۶ ماه تاریخ انقضا دارد با دامنه ای یک سال تاریخ انقضا دارد، در حقیقت زیاد نیست”.  به عبارت دیگر گوگل در رتبه بندی هایش از سن دامنه استفاده می کند ولی خیلی مهم نیست.

کلمات کلیدی که در هدر وبسایت و دامنه (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۳)

داشتن کلمه کلیدی در دامنه به عنوان یک سیگنال ارتباط عمل می کند.  گوگل کلمات کلیدی که در دامنه ظاهر می شده اند را تفکیک می کند.

اولین کلمه در دامنه به عنوان کلمه کلیدی (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۱)

دامنه ای که با کلمه کلیدی شاخص خود شروع می شود، از سایت های دیگری که کلمات کلیدی در دامنه خود ندارند یا کلمه کلیدی در میانه یا انتهای دامنه ظاهر شده است، یک سطح بالاتر است. البته این میزان بیشتر برای وبسایت های لاتین تاثیر گذار است. حال آنکه در وب و سئو فارسی به آن پرداخته نشده است. کلمه کلیدی وبسایت شما اگر Marketing باشید، و نام وبسایت شما Marketing-teacher باشد، در این صورت تاثیر خواهد داشت. اما وقتی وبسایت شما در ایران است و کلمه Marketing از زبان انگلیسی برای وبسایت شما کلمه کلیدی به حساب نمی آید چون مردم کلمهبازاریابی اینترنتی را در گوگل جستجو میکنند نه صرفا خود کلمه Internet Marketing را…

 

مدت زمان ثبت دامنه (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۱)

گوگل می گوید:
” دامنه های با ارزش اغلب برای حداقل بالای چند سال ثبت می شوند و بر عکس،
دامنه های کم ارزش به ندرت برای بالای یک سال ثبت می شوند”.

بنابراین تاریخ ثبت یک دامنه یک عامل مهم در پیش بینی مشروعیت یک دامنه استفاده می شود. و رابطه مستقیمی با داشتن سابقه خوب و تاثیر روی رتبه بندی وبسایت دارد.

 

کلمات کلیدی در نام زیر دامنه (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۲)

MOZ 2011 نشان می دهد که افزودن کلمه کلیدی در زیر دامنه به بهبود رتبه بندی کمک می کند.

تاریخچه دامنه (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۳)

یک سایت با یک مالک فرار که چندین بار از گوگل درخواست کرده که تاریخچه سایت اش را بازسازی کند،  از گوگل لینک های منفی برای دامنه دریافت می کند. سابقه وبسایت در رتبه بندی وبسایت تاثیر گذار است. اگر شما بخواهید دامنه ای که در دست چندین مالک بوده است را سئو و بهینه سازی کنید، کاری بسیار سخت پیش رو دارید، به نظر من بهتر است دوستی در گوگل پیدا کنید که به صورت دستی برای شما تاریخچه را پاک کند.

تطابق دقیق  کلمه کلیدی با دامنه (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۲)

چقدر کلمه کلیدی با دامنه سایت مطابقت دارد؟ هرچه بیشتر باشد بهتر است.

اما از تویتی که در حساب توئیتر یکی از مهندسین گوگل مشخص است، دقت کلمه کلیدی در دامنه به کیفیت وبسایت در رتبه بندی وابسته است. منظور ما از وابستگی پشت پرده این است… اگر کلمه کلیدی marketing را داشته باشید اما نتوانید دارنده خوبی برای آن باشید و محتوای درجه یک تولید کنید که همگان را شادمان کند نمیتوانید در رتبه بندی وبسایت خود پیشرفت زیادی تجربه کنید.

 

مالکیت مخفی یا عمومی دامنه (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۲)

اطلاعات مالکیت مخفی یا عمومی مالک دامنه سایت یک نشانه است از اینکه چیزی برای مخفی کاری وجود دارد یا نه.

Matt Cutts در کنفرانس پاپکن ۲۰۰۶ گفته است:
” در بررسی مالکیت سایت ها،
وقتی با سایتی مواجه می شویم که سرویس محافظت از اطلاعات مالک دامنه را روشن کرده است
و اگر در کنار آن با فاکتور سئوی ناخوشایند و منفی دیگری هم مواجه شویم،
این سیگنال ها برای سایت یک وب مستر روی هم رفته نشانه خوبی نیست و اگر سایت کوچک هم باشد، قضیه خیلی بدتر خواهد شد”.

این یعنی در رتبه بندی وبسایت شما، خود شما دخیل هستید، صداقت شما در روند فعالیت، میتواند در رتبه بندی وبسایت شما تاثیر گذار باشد.

جریمه مالک دامنه (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۱)

اگر گوگل یک شخص خاص را به عنوان خلافکار شناسایی کند  تمامی سایت های متعلق به آن فرد خاص را جریمه می کند.
یا حتی اگر احساس کند، مشغول زیر آبی رفتن هستید رتبه بندی وبسایت شما را برداشته و مدتی شما را از نتایج حذف خواهد کرد.. این کار میتواند در طول یک روز انجام گیرد و این زمان تغییر در رتبه بندی وبسایت و نتایج، سرعت قابل ملاحظه ای دارد.

 

عبارات مخفف کشورها (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۱)

داشتن عبارات مخفف کشور ها مانند ir.  و du. و uk. و غیره به رتبه بندی سایت برای آن منطقه خاص کمک می کند، ولی توانایی رتبه بندی وبسایت در سطح جهانی را کمی محدود می کند. یعنی وقتی میتوانید دامنه .com داشته باشید چرا سراغ دامنه .ir رفته و سطح کار را محدود میکنید. البته این مورد تاثیر اهرم مانندی در رتبه بندی وبسایت ندارد، ولی خب میتوانید با .com شروع کنید

 

کلمه کلیدی در  برچسب عنوان (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۳)

برچسب عنوان دومین بخش مهم محتوای صفحه است و یک سیگنال قوی سئوی درون صفحه به گوگل می فرستد.

برچسب عنوان که با کلمه کلیدی شروع می شود (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۳)

مطابق با داده های MOZ Data، برچسب عنوان که با کلمه کلیدی شروع می شود کارکرد بهتری از برچسب عنوانی که کلمه کلیدی در انتهای آن ظاهر می شود، خواهد داشت.

به عبارت دیگر، وقتی محتوا تولید میکنید کلمه کلیدی را در محتوای خود پخش کنید، این کار در رتبه بندی وبسایت و برگه تاثیر گذار است.

 

کلمه کلیدی در برچسب توصیفی یا توضیحات متا (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۳)

ظاهر شدن کلمه کلیدی در برچسب توصیفی یک سیگنال ارتباطی ارسال می کند که شاید زیاد مهم نباشد، اما موجب تفاوت هایی در رتبه بندی وبسایت می شود. علی الخصوص اینکه به کاربران اطمینان میدهد محتوای بهتری را انتخاب کنند. البته کلمات کلیدی مناسب کمک میکنید که توضیحات متا برای کلمات بیشتری در نتایج باشد پس استفاده درست از آن در رتبه بندی وبسایت تاثیر گذار است.

کلمه کلیدی در برچسب H1 ظاهر شود (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۴)

برچسب های H1 دومین برچسب عنوان هستند که سیگنال ارتباطی قوی به گوگل می فرستند، طبق مطالعات پیرامون همبستگی نشان داد:

کلمه کلیدی عبارتی است که بیشترین تعداد رخداد در متن را دارد (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۴)

کلمه کلیدی که رخدادش در متن تکرار شده است، یک سیگنال ارتباطی به گوگل می فرستد. وقتی کلمه کلیدی شما به طور معقولانه و نه کلیشه ای در متن و محتوا پدیدار شود نتیجه ی مثبتی به همراه خواهد داشت. با افزونه سئو Yoast میتوانید روی کلمه کلیدی متمرک کار کنید (در اینترنت میتوانید آموزش کار با این افزونه را جستجو کنید). وقتی بهترین متن را برای یک کلمه کلیدی بنویسید رتبه بندی وبسایت بهتر خواهد شد.

 

تاثیر طول محتوا یا میزان کلمات مقاله (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۶)

محتوا با کلمات بیشتر احتمالا مفصل تر است و می تواند مفاهیم بیشتری را بپوشاند و از طرف گوگل به آنها توجه بیشتری می شود.

SerpIQ نشان می دهد که طول محتوا با موقعیت SERP مرتبط است.

 

چگالی کلمه کلیدی (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۵)

گوگل هنوز هم از چگالی کلمه کلیدی به عنوان معیاری برای تعیین موضوع یک صفحه وب استفاده می کند،  اما زیاده روی در آن هم می تواند به سایت شما صدمه بزند. زیاده روی یعنی اینکه شما بیشتر از ۲٫۵ درصد متن را با کلمه کلیدی متن پر کرده باشید.
به جای تمرکز روی یک کلمه، میتوانید برای پیشرفت در رتبه بندی وبسایت برای یک کلمه مشخص، کلمات دیگری هم انتخاب کنید.

استفاده از مترادف های کلمه کلیدی در محتوا (LSI) (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۳)

مترادف های کلمات کلیدی به موتورهای جستجو کمک می کند که معنی کلماتی که بیش از یک معنی می دهند را استخراج کند. وجود یا عدم وجود LSI هم احتمالا به عنوان یک سیگنال کیفیت محتوا عمل می کند. در گوگل برای کلمه بازاریابی اینترنتی جستجو کنیدسپس کلمات مترداف بازاریابی اینترنتی را خواهید دید که اینها هستند : تبلیغات اینترنتی / فروش اینترنتی / دیجیتال مارکتینگ

 

مترادف کلمات کلیدی در عنوان و برچسب توصیفی (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۲)

مترادف کلمات کلیدی در صفحه متاتگ ها احتمالا به گوگل در تشخیص مترادف ها کمک می کند. و ممکن است به عنوان یک سیگنال ارتباطی عمل کند. این کار کمک میکنید در رتبه بندی وبسایت در نتایج جستجو، برای کلمات بیشتری پیشنهاد شوید. این کار به دلیل زیادی کلمات قابل استفاده در جستجو فارسی و پراکندگی کلمات زائد مانند (از، و، در و …) شاید در ایران تاثیری همانند زبان لاتین نداشته باشد.

 

سرعت بارگذاری صفحه توسط HTML (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۷)

گوگل و بینگ، هر دو از سرعت بارگذاری صفحه به عنوان فاکتورهای مهم رتبه بندی وبسایت ها استفاده می کنند. عنکبوت موتور جستجوگر می تواند سرعت سایت شما را با توجه به کد صفحه و سایز فایل آن نسبتا دقیق حدس بزند. در رتبه بندی گوگل خصوصا وبسایت و سرعت آن برای موبایل باید بهینه سازی شده باشد.

 

محتوای تکراری (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۵)

شناسایی محتوا در سایت های دیگر حتی با وجود دستکاری مجدد آن، بر روی قابلیت مشاهده موتور جستجوگر تاثیر منفی می گذارد. اگر وبسایت شما یک وبسایت کپی کار است و اینکار را با دست کمی از سایت های دایرکتوری انجام میدهید در رتبه بندی گوگل هیچ وقت رتبه بندی وبسایت خود را در تک رقم که هیچ در دو رقمی هم مشاهده نخواهید کرد. شاید اصلا در رتبه بندی گوگل شما را در ۱۰ صفحه اول هم نمایش ندهد.

اما دلیل اهمیت این فاکتور سئو اینست که به شدت از آن اجتناب کنید، یعنی هیچ وقت کپی نکنید تا رتبه وبسایت خود را مبتلا به سرطان نکنید.

محتوای نگارش شده واقعی (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۴)

اگر بتوانید به درستی از canonical link element استفاده کنید و محتوای اصلی خود را برای ایندکس گذاری به گوگل معرفی کنید،
از گوگل برای محتواهای تکراری سایت تان نمره منفی دریافت نمی کنید. من این طور از این مورد برداشت میکنم، من یک اینفوگرافیک همراه با توضیحات و محتوای کامل دارم، و دو ماه است که آن را منتشر کرده ام، حال میخواهم در جای دیگری از مقالات وبسایت خودم ، از ۷۰ درصد محتوای اینفوگرافیک استفاده کنم  و آن را با محتوای تازه ولی کمی ترکیب کنم.

حال باید من برای این مقاله جدید که نگارش میکنم، یک آدرس متعارف هم بنویسیم این آدرس متعارف آدرس اینفوگرافیک و محتوای دوماه پیش آن است که انتشار داده ام است. به این ترتیب من به گوگل خواهم گفت که محتوای من فقط برای آشنایی بیشتر مخاطب است روی کلمه کلیدی تازه ای کار نکرده ام، مقاله ی تازه ای نداشته و اهل تکرار کردن محتوا هم نیستم.

 

سرعت بارگزاری صفحه با مرورگر کروم (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۱)

گوگل از داده های کاربری کروم برای رتبه بندی وبسایت از  سرعت زمان بارگذاری در حساب سرور سایت، گنجایش شبکه تحویل محتوای (CDN) سایت و سیگنال ها ی سرعت سایت غیر مرتبط با HTML استفاده می کند. در صوت اهمیت بالای این فاکتو سئو از نظر گوگل، یک نقض قانون حقوق کاربر و البته رقابت و انحصار گرایی بین شرکت هاست. به چه صورت ؟ …

گوگل شماره یک جستجو است. همچنین مرورگر این شرکت موسوم به گوگل کروم شماره یک استفاده عمومی در سطح جهانی است اگر گوگل بخواهد وبسایت ها را مجبور به تطابق بیشتر با مرورگر کروم کند  و کاربران را از روش های معمول انحصار گری تشویق به استفاده از سرویس های گوگل و جستجو با گوگل کند، در این صورت گوگل متهم به این است که میخواهد از طریق برخی ابزارهای خود هر چه بیشتر فرایند جستجو را در خود نگه دارد. همین جستجو های زیاد در گوگل سبب پیشی گرفتن تبلیغات گوگل از تبلیغات بینگ است.

اما همانطور که عرض کردیم گوگل و هیچ شرکت دیگری حق انحصار گرایی ندارند. پس از اینکه آیا بهتر بودن وبسایت شما در کروم میتواند تاثیری زیاد داشته باشد نگران نباشید. گوگل فقط از داده های کاربری برای گرفتن امار وبسایت های محبوب کاربر استفاده کرده و نتایج کاربر در کروم میتواند با حالت خصوصی در مرورگر موزیلا یا اج متفاوت باشد و این تفاوت صرفا برای شخص کاربر کروم است.

 

بهینه سازی عکس ها (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۵)

عکس ها در صفحات وب به موتور های جستجو سیگنال های ارتباطی مهمی مانند نام فایل، متن جایگزین، عنوان و توضیحات می فرستند. متن جایگزین در جستجو های صوتی و جستجو های نابینایان و صد البته تشخیص بهتر محتوای متن و ماهیت تصویر
به موتور جستجو کمک میکنند. وقتی از جستجوی تصویری در گوگل استفاده کنید متوجه اهمیت این فاکتور سئو در رتبه بندی گوگل خواهید شد.

 

 

تاخیر در بروزرسانی محتوا (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۳)

تاخیر در بروز رسانی محتوای سایت، تاثیر منفی در رتبه بندی سایت دارد. حتما تا کنون متوجه شده اید که رتبه بندی گوگل در نتایج، تاریخ آخرین بروزرسانی صفحه اصلی را نشان می دهد.

این یعنی در رتبه بندی وبسایت و رتبه گوگل برای محتوای پیشنهاد شده به کاربر، همیشه میزان تازگی محتوا و زمان ماندگاری کاربر در آن با هم ترکیب شده و نتایج را نمایش میدهد.

 

اندازه محتوای بروز رسانی شده (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۲)

مطمئنا تغییر یک بخش از متن یا افزودن یک قسمت به محتوا خیلی بیشتر از افزودن چند کلمه، در تغییر رتبه بندی وبسایت تاثیر خواهد داشت. در رتبه بندی گوگل شما خواهید دید که وقتی محتوای خوبی تولید کرده باشید و سپس با بازسازی محتوا شروع به افزایش کیفیت کنید. میتوانید نتیجه خوبی بگیرید.

 

تاریخچه بروزرسانی صفحه به روز شده (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۱)

اینکه صفحه های سایت هر چند روز یا چند هفته یا چند ماه یکبار بروزرسانی می شوند هم از نظر گوگل در رتبه بندی سایت تاثیر می گذارد.

برجستگی کلمه کلیدی (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۳)

اگر کلمه کلیدی در ۱۰۰ کلمه اول محتوا ظاهر شود، گوگل یک سیگنال ارتباطی مهم دریافت می کند. این کار بیشتر روی کیفیت محتوا تاثیر گذار است و مستقیما در رتبه بندی وبسایت تاثیر ندارد. وقتی محتوای با کیفیت داشته باشید در رتبه بندی گوگل پیشرفت میکنید

 

کلمه کلیدی در برچسب های H2 , H3 (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۳)

اگر کلمه کلیدی در برچشب های H2 , H3  ظاهر شوند یک سیگنال ارتباطی ضعیف طبق توافق نامه پنل MOZ، به گوگل ارسال می شود.

 کلمه کلیدی طبق عبارت سفارشی (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۳)

اگر کلمه کلیدی صفحه دقیقا همان چیدمان عبارت جستجو را داشته باشد، مطمئنا در رتبه بندی گوگل نتیجه بالاتری نسبت به سایت دیگری که کلمه کلیدی اش همان عبارت جستجو است اما ترتیب کلمات در آن یکی نیست کسب می کند. به واقع وقتی بهترین محتوا را با نرخ ماندگاری بالا برای یک کلمه کلیدی نوشته باشید، در رتبه بندی گوگل بهتر کار کرده اید و رتبه بندی گوگل اغلب رتبه بندی وبسایت شما خواهد بود.

 

کیفیت پیوندهای خروجی (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۴)

تا بحال با خود فکر کردید که گوگل چرا از سایت شما متنفر است؟
اغلب سئوکاران معتقد هستند که لینک های خروجی به سایت های معتبر به گوگل سیگنال اعتماد ارسال می کند.
دلیل اهمیت این فاکتور سئو در رتبه بندی گوگل به خاطر پادرمیانی عنصری به نام لینک است.
در مورد اعتماد و رتبه اعتماد باید بیشتر بدانید
این عنصر تاثیر زیادی روی وبسایت و رتبه بندی وبسایت دارد.

 

دستور زبان و املا (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۱)

نگارش و گرامر صحیح به گوگل سیگنال کیفیت می فرستد،  اگرچه Mat Cutts در سخنرانی های سال ۲۰۱۱ اش این مطلب را نه تایید کرد و نه رد کرد. این مورد در رتبه بندی گوگل به این صورت موثر است که شاید گوگل سطح سواد ناشر را از طریق مقدار صحیح کلمات تشخیص دهد. البته کیفیت کلمات و دستور زبان درست، در خوانایی هم تاثیر گذار است که به اهمیت آن در رتبه بندی وبسایت خواهیم پرداخت. (فاکتور ۴۱)

مضمون لینک خروجی (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۲)

طبق اصول MOZ، موتورهای جستجو ممکن است محتوای صفحات لینک داده شده در مقاله شما را به عنوان یک سیگنال ارزیابی استفاده نمایید. برای مثال، اگر شما به یک سایت که فیلم های اتومبیل پخش می کند لینک بدهید ممکن است گوگل اینطور برداشت کند که صفحه شما در مورد فیلم اتومبیل است و نه خود اتومبیل. این کار به اصول علامت گذاری موتور جستجو یا Schema مربوط میشود.

 

محتوای کپی شده (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۳)

اینکه محتوایی که در صفحه اصلی وبسایت شماست متعلق به قلم خود شما باشید در رتبه بندی گوگل تاثیر مثبت دارد.
اما اینکه بخشی از آن از صفحه های دیگر وبسایت های ایندکس شده دیگران آمده باشد. و کپی شده باشد در رتبه بندی وبسایت تاثیر منفی خواهد داشت.

 

محتوای تکمیلی کمکی (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۱)

بر اساس سند راهنمای رتبه بندی جدیدی که گوگل در اختیار عموم گذاشته است،  محتوای تکمیلی مفید، یک سیگنال کیفیت صفحه برای گوگل است. مثالهایی از این دست عبارتند از مبدل های ارزی، ماشین حساب و تبدیل تاریخ ها و …

 

تعداد لینک های خروجی (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۴)

لینک های خروجی dofollow بسیار زیاد، میتواند باعث کاهش رتبه صفحه شود که در نهایت میتواند روی رتبه بندی وبسایت شما تاثیر منفی و حتی مخرب داشته باشد.

 

چندرسانه ها در رتبه بندی گوگل (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۴)

تصاویر، فیلم ها و دیگر عناصر چند رسانه ای به عنوان یک سیگنال کیفیت محتوا عمل می کنند. وقتی کیفتی مقاله افزایش یافت و توانست نرخ ماندگاری خوبی کسب کند پس از آن میتوان به کسب امتیاز خوب در رتبه بندی گوگل امید داشت. (قطعا این طور خواهد بود)

 

تعداد لینک های داخلی که به یک صفحه اشاره کنند. (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۵)

تعداد لینک های داخلی به یک صفحه مشخص، نشان دهنده اهمیت آن صفحه نسبت به صفحات دیگر سایت است. البته رتبه بندی گوگل برای این صفحه بهتر از صفحات دیگر خواهد بود. چرا که تاثیر بیشتری از صفحات با رتبه پایین تر دارد.

 

کیفیت لینک های داخلی که به یک صفحه اشاره کنند. (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۵)

لینک های داخلی از صفحات معتبر در دامنه، اثر قوی تری از صفحات با رتبه پایین تر در همان دامنه برای رتبه بندی گوگل دارد.

 

لینک های خراب (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۵)

وجود لینک های خراب بسیار در یک صفحه، نشانه ای از یک سایت نادیده گرفته شده و یا رها شده است و به گوگل سیگنال منفی کیفیت می فرستد.

 

میزان خوانایی متن و محتوا (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۳)

در ربته بندی گوگل به شما تخمینی از میزان خوانایی سطوح سایت ارائه می دهد:

برخی عقیده دارند که سطح پایه خوانایی به سایت در کسب رتبه بهتر کمک خواهد کرد ولی، برخی دیگر از متخصصان معتقدند که محتواهای ساده میتوانند مانند سایت Ezine Articles باشند و نباید تاثیری در رتبه بندی گوگل داشته باشد.

 

 لینک های همکاری و وابسته (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۵)

لینک های وابسته خودشان احتمالا نمی توانند به رتبه شما صدمه بزنند، اما اگر تعداد آنها زیاد شود، آنوقت گوگل توجه بیشتری به سیگنال های کیفیت آنها می کند تا چک کند آیا شما یک سایت کم محتوای وابسته نباشید. در این صورت پس از بررسی و تشخیص رتبه بندی وبسایت شما دچار تغییر خواهد شد.

 

خطاهای HTML و اعتبارسنجی W3C (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۳)

خطاهای HTML زیاد و برنامه نویسی درهم و برهم در یک سایت ممکن است نشانه ای از یک سایت بی کیفیت باشد، در بسیاری از جستجوگرها اعتبار سنجی WC3 یک سیگنال با کیفیت ضعیف است. این مورد روی رتبه بندی وبسایت شما تاثیر منفی خواهد داشت.

 

اعتبار دامنه صفحه میزبان (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۲)

در شرایط مساوی یک صفحه در دامنه معتبرتر نسبت به یک صفحه با اعتبار کمتر دامنه، رتبه بهتری دریافت می کند. این یعنی اگر دو صفحه کاملا یک رتبه بندی گوگل داشته باشند، اما رتبه بندی وبسایت اولی بهتر از دومی باشد،  برنده وبسایت اولی خواهد بود.

 

رتبه صفحات (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۲)

برگه هایی که رتبه خوبی در بین نتایج موتور جستجو کسب کرده اند، می توانند روی رتبه بندی کل وبسایت تاثیر خود را داشته باشند، این یعنی هر بخشی از سایت که رتبه خوبی کسب کرده باشد، میانگین رتبه کلی وبسایت را هم بالا خواهد برد

 

طول URL (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۳)

مجله “Search Engine Journal” در شماره ای به این نکته اشاره کرده است که آدرسهای بسیار طولانی به قابلیت مشاهده سایت توسط موتور جستجو صدمه می زند. این یعنی هر چه آدرس مقاله کوتاه تر باشند در رتبه بندی گوگل نتیجه بهتری خواهد داشت.

 

مسیر URL (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۴)

مسیر های صفحه نزدیک به صفحه خانگی، کمی از اعتبار بیشتری برخوردار هستند. در این بخش بیشتر برگه ها در رتبه بندی وبسایت دخیل خواهند بود چرا که مستقیما یکی بعد از آدرس اصلی هستند.

 

ویرایشگر های انسانی (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۱)

اگرچه هرگز تایید نشده است اما، در ربته بندی گوگل برای سیستم هایی که به ویرایشگران انسانی اجازه تاثیرگذاری در نتایج موتور جستجو را می دهند،  امتیاز حق ثبت اختراع قائل می شود که ظاهرا در رتبه بندی وبسایت بی تاثیر نخواهد بود.

 

دسته بندی صفحه (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۲)

دسته بندی صفحات سایت یک سیگنال ارتباطی ارسال می کند. صفحه هایی که به این دسته بندی ها مربوط باشند نسبت به صفحه هایی که به هیچ کدام از این دسته بندی ها متعلق نیستند رتبه بهتری کسب می کنند. البته به طور کلی دسته بندی ها باید نسبت به محور وبسایت و تعداد مقالات ایجاد شوند. پس برای یک وبسایت خبری و فروشگاهی باید تفاوت زیادی با وبسایت تجاری و شرکتی قائل شد.

 

برچسب ها در وردپرس (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۴)

برچسب های وردپرس سیگنال های ارتباطی ارسال می کنند. طبق اصول Yoast: تنها راه بهبود رتبه بندی وبسایت، ایجاد ارتباط بیشتر بین قطعات محتوا با همدیگر و در ادامه ی آن ارتباط بیشتر بین یک گروه از پست ها با همدیگر است. منظور از سیگنال های ارتباطی در وبسایت این است که با برچسب ها میتوانید مطالب خود را دسته بندی و تنظیم کنید.

به این ترتیب برچسب هایی که درست استفاده شوند در رتبه بندی وبسایت به طور کلی موثر خواهند بود.

 

کلمه کلیدی در URL (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۲)

کلمه کلیدی در پیوند یکتا ی مقاله یک سیگنال ارتباطی مهم به گوگل ارسال می کند. در رتبه بندی گوگل برای نتایج، وجود کلمه کلیدی در URL نقطه عطف است اما تاثیر زیادی روی رتبه بندی وبسایت ندارد بلکه تاثیرگذاری خود را روی برگه و نوشته نمایش میدهد.

 

رشته URL (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۱)

دسته بندی ها در رشته URL سایت، توسط گوگل خوانده می شود و به عنوان سیگنال ارتباطی برای موضوع صفحه در نظر گرفته می شود:

منابع و مراجع (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۲)

وجود منابع و ماخذ در سایت ممکن است که سیگنال کیفیت ارسال کند اما گوگل استفاده از لینک های خروجی به عنوان سیگنال رتبه بندی را کاملا رد می کند. اگر چه گفته شده که گوگل برای معیار سئو ۵۳ ارزشی قائل نیست. اما این معیار رتبه بندی به اعتماد بیشتر موتور جستجو به وبسایت کمک میکند.

لیست های شماره بندی شده یا نشده (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۲)

محتواهای تیتر بندی شده بیشتر نظر خوانندگان را جلب می کند، و به احتمال قوی در رتبه بندی گوگل مورد توجه قرار می گیرند. البته، فهرست گذاری و اعداد برای مقاله کیفیت مقاله و در نتیجه نرخ ماندگاری را افزایش میدهند. این کار کمک میکند برگه شما رتبه مناسبی کسب کند. در نتیجه روی رتبه بندی وبسایت به طور کلی موثر باشد.

 

اولویت بندی صفحه ها در نقشه سایت (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۲)

ممکن است اولویت صفحه ها برای ثبت در فایل نقشه سایت sitemap.xml ، تحت تاثیر رتبه های صفحه ها تخصیص داده شده باشند. البته در افزونه های وردپرس چون Google XML Sitemap اولویت صفحه بندی را میتوانید مشخص کنید.

 

لینک های خروجی زیاد (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۴)

بعضی از صفحات با لینک های زیاد خروجی به صفحه دیگر در واقع به آن صفحه راه دارند،  این خاصیت باعث می شود صفحه مبدا و محتوای آن دیده نشود.

 

تعداد کلمه های کلیدی فرعی صفحه (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۲)

کلمه های کلیدی فرعی بیشتر می تواند به گوگل سیگنال داخلی کیفیت ارسال کند.

 

سن صفحه و اهمیت بازسازی محتوا (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۴)

اگر چه گوگل اغلب مطالب جدیدتر را ترجیح می دهد اما گاهی یک صفحه قدیمی که به طور منظم به روزرسانی می شود
از یک صفحه جدید با مطالب جدید رتبه بهتری کسب می کند. در مورد اهمیت بازسازی محتوا حتما مقاله ای در وبسایت بخوانید.

 

طراحی صفحه مخاطب پسند UserFriendly (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۵)

طرح بندی کاربرپسند صفحات برتر سایت باعث می شود محتوای اصلی سایت بلافاصله برای کاربران قابل مشاهده و دسترسی باشد.

دامنه های پارک شده (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۱)

از سال ۲۰۱۱، بروزرسانی های گوگل قابلیت مشاهده دامنه های پارک شده را کاهش داده است.

 

محتواهای مفید (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۴)

گوگل احتمالا بین محتوای مفید و محتوای با کیفیت تمایز قائل می شود.

 

محتواهایی که ارزش و بینش یکتایی را تولید می کنند (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۴)

گوگل اعلام کرده است که آنها در شکار سایت هایی که هیچ چیز جدید و یا مفیدی برای عرضه ندارند، هستند.

 

صفحه “تماس با ما” (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۱)

گوگل سایت هایی که اطلاعات تماس دارند را بر سایر سایت ها ترجیح می دهد و به سایت هایی که اطلاعات تماس خود را با اطلاعات مالک دامنه مطابقت می دهند پاداش می دهد. به طور کلی برخی موارد مانند صفحه تماس با ما که صادقانه نوشته شده باشند در رتبه بندی گوگل تاثیر گذاری مثبت خواهند داشت.

 

رتبه اعتماد / اعتماد دامنه (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۷)

رتبه اعتماد سایت یعنی تعداد لینک هایی که سایت شما از سایت های معتبر هسته دریافت می کند، که یک فاکتور بسیار مهم در رتبه بندی است.

 

در این مورد بیشتر بدانید: لینک های مورد اعتماد

 

معماری سایت (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۴)

انتخاب معماری خوب برای سایت (به خصوص معماری سیلو) به گوگل کمک می کند تا بهتر بتواند مطالب سایت را سازماندهی کند.

 

بروز رسانی های سایت (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۶)

وقتی سایت به روز رسانی شده باشد و به خصوص زمانی که مطالب جدیدی به سایت اضافه شده باشد، یک سیگنال تازه سازی از طرف سایت برای گوگل ارسال می شود. درجه اهمیت این شاخص، به علت درگیر بودن با تولید محتوا بوده به همین دلیل در در رتبه بندی وبسایت اهمیت و تاثیر مهم دارد.

 

تعداد صفحات (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۳)

تعداد صفحات سایت یک سیگنال ضعیف نگارش برای گوگل می فرستد. حداقل کمکی که این سیگنال می تواند انجام دهد این است که سایت های بزرگ را از سایت های نازک و وابسته تفکیک می کند. البته همیشه داشتن برگه های زیاد مهم نیست. اما این مورد به محور فعالیت وبسایت باز میگردد.

 

حضور نقشه سایت (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۵)

نقشه سایت کمک می کند تا موتورهای جستجو صفحات سایت شما را آسان تر و کامل تر ایندکس کند، و قابلیت مشاهده سایت شما بهبود پبدا کند. به این ترتیب گوگل و بینگ در رتبه بندی وبسایت نگاه درشتی به نقشه وبسایت دارند. یک وبسایت که نقشه وبسایت محتوای خود را دارد همیشه در نزد گوگل برتر از وبسایت بدون نقشه است همچنین در برگه نتایج، یکی از عوامل مهم در رتبه بندی وبسایت نقشه وبسایت است.

میزان فعالیت بدون توقف سایت (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۴)

خراب شدن سایت و تعمیر نکردن آن و نگهداری نامناسب سایت و یا درست عمل نکردن سرور، ممکن است به رتبه بندی شما صدمه بزند. البته اینکار بیشتر کاربران پیگیری شده و سایتی که توسط کاربارن خوشایند نباشد، در رتبه بندی گوگل امتیاز بالایی نخواهد داشت.

 

موقیعیت مکانی سرور ها (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۳)

محل سرور سایت شما ممکن است بر روی رتبه بندی سایت شما در مناطق مختلف جغرافیایی تاثیر بگذارد. به خصوص اگر جستجو ابعاد جغرافیایی خاصی را هم در بر بگیرد. البته این کار بیشتر متوجه سرعت سایت هم خواهد بود.

 

گواهی های SSL (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۳)

گوگل صریحا اعلام کرده است که از گواهی های SSL و HTTPS به عنوان سیگنال رتبه بندی استفاده می کند. در رتبه بندی گوگل اعلام شده که کاربران در نمایش و تغییر رتبه بندی وبسایت ها درگیر هستند، و کاربران بیشتر دوست دارند که وبسایت امنی را استفاده کنند.

 

شرایط خدمات و حریم خصوصی (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۲)

این دو صفحه از سایت به گوگل کمک می کنند که بفهمد آیا این سایت یک عضو قابل اعتماد برای اینترنت هست یا نه اینطور نیست.

متاداده تکراری دورن سایت (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۴)

متاداده تکراری درون سایت ممکن است میزان نمایش کل صفحات شما در گوگل را تحت تاثیر قرار دهد.

 

مسیر ناوبری یا مکان کاربر در وبسایت (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۱)

این سبک از معماری کاربر پسند سایت، به کاربران (و موتورهای جستجو) کمک می کند که بدانند هر محتوایی در کدام قسمت از سایت قرار دارند:

 

مجله  SearchEngineJournal.com و Ethical SEO Consulting هر دو ادعا دارند که این چیدمان ممکن است یک فاکتور رتبه دهی باشد.

 

بهینه سازی موبایل (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۵)

موضع رسمی گوگل در برابر حالت موبایل، ساخت یک سایت پاسخگو و رسپانسیو برای دستگاه های موبایل است. به احتمال زیاد هنگام نمایش سایت ها روی دستگاه های موبایل، بخشی از سایت از دسترس کاربر خارج می شود. در حال حاضر برای رفع این مشکل اغلب سایت ها با برچسب “دوستانه با موبایل” بهینه سازی شده اند. گوگل هم شروع به مجازات سایت هایی که دوستانه با موبایل نیستند، کرده است.

به طور کلی در رتبه بندی گوگل وبسایت های موبایل دوست، مشخص شده و پیشنهاد میشوند.

 

یوتیوب (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۳)

شکی نیست که وجود فیلم های یوتیوب، امتیازی برای بالابردن رتبه بندی در موتور جستجو برای سایت شما است. (البته شاید به دلیل اینکه گوگل صاحب یوتیوب است)

 

متخصصان موتور های جستجو دریافتند که ترافیک سایت یوتیوب بعد از ظهور پاندای گوگل به طور معناداری افزایش پیدا کرده است.

قابلیت استفاده سایت (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۳)

سایت هایی که استفاده از آنها دشوار باشد، که از طریق مشاهده کاهش زمان سپری شده در سایت، صفحات بازدید شده و نرخ گزافه گویی تعیین می شود، رتبه بندی سایت شان کاهش می یابد.

استفاده از آنالیزگر های گوگل و ابزار توسعه وب گوگل (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۴)

برخی فکر می کنند که با داشتن این دو برنامه می توانند ایندکس صفحات سایت خود را بهبود بخشند و با دادن داده های بیشتر به گوگل رتبه بهتری کسب کنند.

 

مروگرهای کاربری/ شهرت سایت (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۴)

حضور در سایت های دایرکتوری مانند Yelp.com و RipOffReport.com، احتمالا نقش مهمی در الگوریتم رتبه بندی آن سایت بازی می کند. گوگل از یک طرح برخورد صحبت کرده است. برخورد با یک سایت فروش عینک که قصد داشت از نظرات مشتریانش برای کسب بک لینک برای خودش استفاده کند سایت خاطی را مجازات کرده است.

 

 

سن دامنه لینک داده شده (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۴)

بک لینک های دامنه های مسن تر احتمالا خیلی قوی تر از بک لینک های دامنه های کم سن هستند.

 

تعداد دامنه های خالص لینک داده شده (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۸)

تعداد دامنه های ارجاع شده یکی از مهمترین معیار های رتبه بندی الگوریتم های گوگل است.

 

تعداد لینک های ارسال شده از آی پی های کلاس c (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۵)

لینک هایی که از طرف سایت های با کلاس IP class c یا آدرس آیپی های جداگانه به سایت شما می رسند،  نشان از طیف گسترده تری از سایت هایی هستند که به سایت شما بک لینک می دهند.

تعداد صفحات لینک شده (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۵)

تعداد صفحه های لینک داده شده حتی اگر همه صفحات از یک دامنه هم باشند یک معیار رتبه بندی وبسایت حساب می شود.

 

متن جایگزین یا تگ ATL تصاویر (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۴)

متن جایگزین، نسخه تصویری از انکور تکست ها است.

 

در مورد انکور تسکت بیشتر بیاموزید: تاثیر انکور تکست Anchor Text بر سئو و نحوه بهینه سازی انکور تکست سایت

 

لینک های از دامنه های gov. و edu.  (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۵)

اگر چه Matt Cutts  گفته است که پسوند دامنه فاکتور مهمی برای سایت نیست، اما تمام سئوکاران فکر می کنند که سایت های با پسوند edu. , gov. مستثنی هستند. این سایت ها همیشه رتبه اعتماد بالایی دارند و  اگر بتوانید از این وبسایت ها بک لینک مستقیمی بگیرید توانسته اید کار بسیار مهمی انجاد داده باشید. در مورد رتبه اعتماد میتوانید در وبسایت مقاله بسیار مهمی را بخوانید.

 

اعتبار صفحه های لینک داده شده (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۴)

رتبه اعتماد صفحه مرجع نیز فاکتور بسیار مهمی در رتبه بندی وبسایت است.

اعتبار دامنه های لینک داده شده (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۴)

اعتبار دامنه مرجع ممکن است نقشی مستقل از اهمیت لینکی که داده در رتبه بندی وبسایت ایفا کند.

 

لینک های وارده از طرف رقبا (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۴)

لینک هایی که از طرف رقبای سایت که در نتایج جستجوی موتور جستجو ظاهر می شوند، بسیار مهم تر از لینک هایی هستند که از طرف سایر سایت ها به سایت شما وارد می شوند.

 

صفحه های که از صفحات اجتماعی لینک داده شده (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۴)

میزان اشتراک در صفحات اجتماعی می تواند ارزش لینک را تحت تاثیر قرار دهد. در واقع میزان اشتراک گذاری یک برگه در رتبه بندی گوگل برای آن برگه رابطه مستقیم دارد.

 

لینک هایی از همسایه های بد (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۴)

لینک هایی از همسایه های بد می تواند به سایت شما صدمه بزند. زیرا این کار ارتبه اعتماد وبسایت شما را نیز کاهش خواهد داد.

پست های مهمان (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۴)

چون ممکن است لینک هایی که از پست های مهمان می آیند بخصوص وقتی در بخش نویسنده پست دیده می شوند، بخشی از کمپین کلاه سفید سئو باشند، به همین دلیل به اندازه لینک هایی که درون متن محتوای پست می آیند با ارزش نیستند. به همین دلیل لینک درون پست های مهمان در رتبه بندی وبسایت وابسته به اعتبار سایت پذیرنده پست مهمان است.

 

لینک های به دامنه صفحات خانگی که در صفحه نشسته است. (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۴)

لینک هایی که به صفحه خانگی مرجع می روند ممکن است نقش مهمی در ارزیابی سایت و وزن دهی به لینک داشته باشند.

لینک هایی که نباید دنبال شوند. (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۴)

در واقع شما با استفاده از این روش به موتورهای جستجو خبر می‌دهید که این لینک نباید در محاسبه رتبه صفحه وارد شود، ولی با این کار همچنان اجازه ایندکس این صفحات را به موتورهای جستجو می‌دهید.

انباشتگی از یک نوع لینک (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۴)

داشتن درصد غیر طبیعی زیادی لینک های ورودی از یک دامنه واحد ممکن است نشانه ای از هرزنامه وب باشد. و در رتبه بندی وبسایت تاثیر منفی خواهد داشت.

 

لینک های حمایت شده یا هر صفت دیگری که بتوان به لینک ها نسبت داد (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۴)

لینک هایی که صفتی مانند اسپانسر و شریک را با خود یدک می کشند، از ارزش آن لینک می کاهند. این گونه لینک ها بیشتر در وبسایت های لاتین به کرات دیده شده اند.

 

لینک های متنی (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۵)

لینک های جاسازی شده در داخل محتوای یک صفحه بسیار قوی تر از لینک های یک صفحه خالی یا لینک هایی که هر جای دیگری از سایت پیدا شده اند، در نظر گرفته می شوند.

 

مسیردهی ۳۰۱ بیش از حد به صفحه (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۵)

لینک هایی که از آدرس دهی مجدد ۳۰۱ می آیند رتبه تعدادی یا حتی شاید همه صفحات را کاهش می دهند.

 

بک لینک انکر تکست یا متن نوشته بک لینک (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۵)

انکر تکست ها معمولا توصیفات دقیق تری از آنچه در محتوا نیامده است ارائه می کنند، و امروزه مثل قبل پر اهمیت نیستند اما هنوز هم سیگنال های ارتباطی مهمی در ابعاد کوچک تر ارسال می کنند.

لینک های داخلی انکر تکست (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۵)

انکر تکست های داخل متنی سیگنال ارتباطی ارسال می کنند است، اگر چه احتمالا وزنی متفاوت با انکر تکست های بک لینک خواهند داشت.

 

توصیفات عنوان لینک (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۴)

عنوان لینک یا توصیفی که وقتی موس روی لینک قرار دارد ظاهر می شود، هم یک سیگنال ارتباطی ضعیف ارسال می کند.

 

TLD های کشوری بخش آدرس دامنه (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۴)

لینک گرفتن از پسوند دامنه های کشوری خاص  (co.uk .de .ja. ) ممکن است در کسب رتبه بهتر در آن کشور به سایت کمک کند.

 

موقعیت لینک در محتوا (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۴)

لینک ها در آغاز مقاله ها، وزن بیشتری از لینک ظاهر شده در پایان محتوا در رتبه بندی وبسایت خواهد داشت.

 

موقعیت لینک در صفحه (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۴)

لینک های جاسازی شده در محتوای یک صفحه از لینک های پایین صفحه و یا نوار کناری صفحه تاثیر قوی تری در ربته بندی گوگل دارند

 

میزان ارتباط دامنه مرجع (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۶)

یک لینک از سایت در حوزه مشابه از یک لینک از یک سایت کاملا نامربوط قوی تر است. به همین دلیل است که هر استراتژی جستجو سئو سعی در به دست آوردن لینک های مرتبط دارد. لینک های مرتبط رابطه مستقیمی با رتبه بندی گوگل دارند. هر چه بیشتر از یک دامنه مرتبط با محور خود، بک لینک بگیرید رتبه بندی وبسایت بهتر خواهد شد.

 

میزان ارتباط سطح صفحه (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۶)

الگوریتم hillTop  می گوید:

لینک از یک صفحه مرجع مرتبط به محتوا، خیلی قوی تر از یک لینک از یک صفحه غیر مرتبط است”.

 

متن در اطراف لینک (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۵)

احتمالا گوگل  نمی داند که لینکی که از یک سایت دور آمده است یک توصیه مثبت است یا یک نوشته منفی، اگر شما در حول و حوش همان لینک در متن، لینکی بدهید گوگل می فهمد که به لینک ارجاعی چه وزنی بدهد و با آن چطور برخورد کند.

کلمه کلیدی در عنوان (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۴)

گوگل به لینک هایی که شامل کلمات کلیدی در عنوان صفجه هستند توجه فوق العاده ای دارد.

 

سرعت دریافت لینک مثبت (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۶)

سرعت دریافت لینک های مثبت باعث بهبود رتبه بندی وبسایت می شود.

 

سرعت دریافت لینک های منفی (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۶)

سرعت دریافت لینک های منفی باعث کاهش رتبه وبسایت در رتبه بندی گوگل میشود.

 

لینک هایی از طرف صفحات هاب (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۴)

لینک گرفتن از صفحات هاب در یک موضوع خاص، یک نسخه ویژه درنظر گرفته می شود.

 

لینک هایی از طرف سایت های معتبر (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۷)

لینک های دریافتی از سایت های معتبر ارزش بیشتری از لینک های دریافتی ازسایت های کوچک در آن حوزه خواهد بود. اهمیت این معیارت رتبه بندی وبسایت را نزد گوگل میتوانید ببینید.

 

لینک هایی از ویکیپدیا به عنوان منبع (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۵)

برخی از مردم معتقدند که گرفتن بک لینک از ویکی پدیا به میزان اعتماد شما می افزاید و آن را از نظر موتور جستجو قوی می کند، این لینک ها معمولا از نوع لینک هایی هستند که نباید دنبال شوند.

هماهنگی در جریان بک لینک ها (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۵)

گوگل به متن هایی که اطراف بک لینک های شما باشد، توجه خاصی دارد و از آنها برای تشخیص بهتر ماجرای صفحه و موضوع برگه و وبسایت استفاده کند. در نتیحه از آن برای رتبه بندی وبسایت استفاده خواهد کرد.

 

قدمت بک لینک ها (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۵)

لینک های قدیمی تر بیشتر از لینک های تازه تر در رتبه بندی وبسایت تاثیر دارند.

 

لینک هایی از سایت های واقعی به وسیله Splogs (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۵)

با توجه به گسترش شبکه های وبلاگ، احتمالا گوگل بین لینک هایی که از سایت های واقعی می آیند و لینک هایی که از وبلاگ های جعلی می آیندبا استفاده از علامت تجاری و سیگنال های تراکنش کاربران تمایز قائل می شود و به آنها وزن متفاوتی می دهد.

 

پروفایل طبیعی لینک (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۴)

یک سایت با پروفایل طبیعی لینک، در رتبه بندی وبسایت ها بالاتر خواهد بود و در بروز رسانی با دوام تر ظاهر خواهد شد.

لینک های دو طرفه (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۴)

صفحه شمای لینک گوگل یک لیست از الگوهای تبادل لینک را ارائه کرده است که باید از ساخت آنها اجتناب کنید.

 

لینک هایی که از طرف کاربر محتوایش تضمین شده است (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۴)

گوگل قادر به شناسایی لینک هایی که محتوایش از طرف کاربر ساخته شده است در برابر لینک هایی که توسط مالک سایت تولید شده است هست و به آنها وزن های متفاوتی از هم تخصیص می دهد.

 

لینک هایی از ۳۰۱ (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۴)

لینک هایی از مسیر دهی مجدد ۳۰۱ در مقایسه با لینک های مستقیم کمی ضعیف تر هستند ولی شبیه هم عمل می کنند.

صفحات دارای میکروفرمت
رتبه های بالاتری نسبت به صفحات مشابه بدون میکروفرمت در نتایج رتبه بندی موتور جستجو کسب می کنند.

لیست های DMOZ  (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۴)

اغلب متخصصان عقیده دارند که گوگل به سایت هایی که بر اساس دایرکتوری های DMOZ لیست بندی شده اند کمی بیشتر اعتماد می کند.

 

رتبه اعتماد سایت های لینک داده (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۶)

قابل اعتماد بودن رتبه سایت لینک دهنده موجب می شود بخشی از رتبه اعتماد آن به سایت شما هم منتقل شود.

 

تعداد لینک های خروجی در صفحه (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۵)

صفحه با تعداد لینک های خروجی محدود از صفحه ای با لینک های خروجی بیشتر در رتبه بندی وبسایت ها بهتر هستند.

 

لینک های پروفایل انجمن ها (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۴)

گوگل به علت اسپم های زیادی که از طرف فروم ها و انجمن ها ساخته می شود، به لینک های خروجی فروم ها ارزش زیادی نمی دهد.

 

تعداد کلمات محتوای لینک داده شده (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۵)

یک لینک خروجی از یک پست ۱۰۰۰ کلمه ای با ارزش تر از یک لینک خروجی از یک پست ۲۵ کلمه ای است. در واقع ارزش لینک ها با میزان محتوا رابطه مستقیمی در رتبه بندی وبسایت دارند. هر چه بیشتر محتوا داشته باشید، ظرفیت نگه داری لینک های بیشتر
با ارزش ثابت و متناسب  خود را خواهد داشت.

 

کیفیت محتوای لینک داده شده (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۶)

لینک های خروجی از محتواهای ضعیف و  ساده از لینک های خروجی از محتواهای قوی و دارای صوت و تصویر مرتبط، کم ارزش تر هستند.

 

لینک هایی که در تمام صفحات سایت حضور دارند (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۵)

Matt Cutts می گوید:

“لینک هایی که در تمام صفحات سایت حضور دارند به عنوان یک لینک فشرده شمرده می شوند”.

 

کلیک ارگانیک در راستای نرخ برای یک کلمه  کلیدی (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۵)

صفحه هایی که کلیک های بیشتری در راستای نرخ دریافت می کنند، رتبه صفحه بالاتری نسبت به بقیه برای یک کلمه کلیدی خاص کسب می کنند.

 

نرخ کلیک از طریق رتبه ی ارگانیک برای همه کلمات کلیدی (امتیاز این فاکتور از ۱٫۰۰ : ۰٫۵)

صفحه هایی که کلیک های بیشتری در راستای نرخ برای همه کلمات کلیدی دارند می تواند به خاطر دستکاری انسانی یا سیگنال های تراکنش کاربر، رتبه بیشتری کسب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

بستن
بستن