مقالات آموزشی سئو و بهینه سازی

سئو فروشگاه اینترنتی

به جرات می توانم بگویم که راهنمای پیش روی شما، کامل ترین راهنمای سئو سایت فروشگاهی است. این پست حرفه ای هر چه که برای سئو سایت فروشگاه اینترنتی که لازم است بدانید را در اختیارتان قرار می دهد، از تحقیق کلمه کلیدی برای سایت گرفته تا مسائل تکنیکی سئو در معماری سایت و حتی مواردی …

بهینه سازی یا سئو فروشگاه اینترنتی یکی از مهمترین موضوعات قابل توجه برای فروشگاه های اینترنتی می باشد ، در حالی که در بسیاری از فروشگاه های مبتنی بر وب نادیده گرفته می شود. سئو فروشگاه اینترنتی می تواند ترافیک بیشتری را برای شما به ارمغان آورد ، بنابراین لازم نیست شما تنها بر تبلیغات و لینک ها تمرکز کنید. با انجام تکنیک های عمومی بهینه سازی می توانید تا حدودی به سطحی از سئو دست یابید و جایگاه فروشگاه خود را در نتایج جستجو ارتقا دهید و از رقبای خود پیشی بگیرید.

کلمات کلیدی کلی مثل “فروشگاه اینترنتی” دارای کمترین نرخ تبدیل هستند و افرادی که این کلمات را جستجو می کنند، کمتر به خریدار تبدیل می شوند.در عوض، افرادی که موضوعی را جستجو می کنند (مثل “خرید ساعت دیواری Cat”)، افرادی هستند که احتمال خرید آنها، بسیار بالاست.

امروزه برای کسب درآمد از دنیای مجازی باید در موتورهای جستجو محبوب و رتبه خوبی داشته باشید زیرا این موتورهای جستجو هستند که سایت شما را به بازدیدکنندگان نمایش خواهند داد. بنابراین توجه به سئو فروشگاه اینترنتی تان شانس موفقیت را افزایش خواهد داد و صرف وقت و هزینه برای بهینه سازی درآمد زایی شما را به مراتب بیشتر خواهد کرد.

بهره گیری از ssl در سئو فروشگاه اینترنتی

جدا از سئو ، در بحث اینماد ۲ ستاره نیز ssl کمک شایانی به شما خواهد کرد…فروشگاه اینترنتی شما می بایست مجهز به پروتکل SSL باشد. این پروتکل موجب محافظت از اطلاعات مشتریان شده و مورد قبول گوگل نیز است. همچنین داشتن HTTPS موجب بهبود اندک سئو وب سایت نیز می شود.۳۰٫ گوهینامه SSl را برای سایت تهیه کنید. گوگل برای سایت هایی که امنیت بالاتری دارند، اعتبار بیشتری قائل می شود.

 

سرعت فروشگاه اینترنتی بسیار حائز اهمیت است در سئو

سرعت سایت در سئو فروشگاه های آنلاین بسیار مهم است. با افزایش سرعت بارگذاری سایت، میزان بانس ریت به طرز چشمگیری کمتر می شود.نسخه موبایل سایت را به فراموشی نسپارید. ۵۰ درصد درامد سایت ها در انتهای سال ۲۰۱۷ از موبایل ها بود. هرچه زودتر نسبت به بهینه سازی نسخه موبایلی سایت اقدام کنید.

عکس های سایت را برای بارگذاری سریعتر آن ها فشرده سازی کنید. سرعت سایت یکی از فاکتورهای مهم سئو و رتبه بندی سایت در نتایج جستجوست.

بهینه سازی فروشگاه اینترنتی شما می بایست در جهت بهبود تجربه کاربری باشد. سئو مجموعه اقداماتیست که برای کاربران واقعی سایت صورت می گیرد و نه موتورهای جستجو. از این رو محتوای سایت می بایست خوانایی بالایی برای کاربران داشته باشد.

صفحه خانگی فروشگاه اینترنتی شما می بایست پتانسیل بالایی برای شروع خرید داشته باشد. با پیشنهاد کردن محبوب ترین و پرفروش ترین محصولات در صفحه ابتدایی، کاربران را جذب سایت کرده و از خطر افزایش بانس ریت فرار کنید.

اندازه هر عکس در نسخه های مویابلی صفحات را حداکثر ۷۰KB کنید تا سرعت بارگذاری سایت ارتقا یابد.

 

بک لینک و لینک سازی بهینه فروشگاه اینترنتی

قبل از شروع اوج فروش فصلی شروع به ساخت بک لینک کنید تا رتبه و ترافیک سایت ارتقا یابد.برای بهبود لینک های داخلی و ساختار سایت نسبت به پیاده سازی بردکرامب اقدام فرمایید.

در صورتی که یکی از محصولات سایت دچار توفق تولید شده و دیگر قصد عرضه آن را ندارید، لینک آن را به یک محصول مشابه و جدیدتر ریدایرکت ۳۰۱ کنید. تمام اعتبار سئو صفحه قدیمی به محصول جدید ریدایرکت می گردد.

یو آر ال های سایت را کاربر پسند و متناسب با استانداردهای گوگل انتخاب کنید. نمونه هایی از یو ار ال های استاندارد را در ادامه مشاهده می کنید:

  • صفحات دسته بندی: website.com/category/
  • صفحات زیرمجموعه های دسته بندی اصلی: website.com/category/sub-category/
  • صفحه محصولات: website.com/category-sub-category/product-name/

دسته بندی های سایت را جداگانه طراحی کرده و همانند یک صفحه اصلی به آن توجه کنید. محتوا و کلمات کلیدی مرتبط را نیز در متن صفحه و عنوان آن به کار برید.

ساختار دسته بندی های سایت را به گونه ای صحیح پیاده سازی کنید. به عنوان مثال کفش های بسکتبال مردانه می تواند عبارت مناسبی برای یکی از دسته بندی های سایت باشد.

دسته بندی ها و زیرمجموعه های آنها را به صورت زیر هم در فروشگاه اینترنتی خود به کار برید.

گوگل یو آر ال های ساده، کوتاه و تمیز را دوست دارد، حتی اگر این یو آر ال ها متعلق به یک فروشگاه اینترنتی باشد. دقت داشته باشید که پارامترهایی مانند productid=4t4646642 برای استفاده در یو آر ال محصول مناسب نیستند. همواره از کلمات کلیدی اصلی در یو آر ال بهره برده و تا آنجا که ممکن است دست از استفاده از کارکترهای نامفهوم بردارید.

یو آر ال ها کوتاهتر نسبت به یو آر ال های بلندتر احتمال کسب رتبه بهتری دارند

با لینک سازی داخلی و افزایش سرعت سایت، بانس ریت آن را کاهش دهید. این مسئله موجب کمک به افزایش رتبه سایت می گردد.

به محصولات مرتبط در صفحه هر محصول یا محصولاتی که دیگر کاربران خریداری کرده اند، لینک داده تا میزان فروش سایت را افزایش دهید.

به جای عبارت “کلیک کنید”، از انکرتکست متناسب با صفحه لینک شده استفاده کنید تا رتبه آن صفحه در نتایج جستجو ارتقا یابد.

دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را همواره در دسترس کاربران قرار داده تا آنها بتوانند به راحتی هر محصول را در شبکه اجتماعی خود به اشتراک گذارند.

محتوای سایت را به صورت قابل درک برای کاربران نوشته تا سئو سایت ارتقا یابد.

 

توضیحات متا ، عناوین و محتوای فروشگاه اینترنتی

توضیحات متای جذاب تری بنویسید تا نرخ کلیک سایت افزایش یابد. متای تضیحات مستقیما بر روی رتبه سایت اثری ندارد اما یک متای توضیحات خوب می تواند موجب افزایش CTR و ارتقا سئو سایت گردد.

از عباراتی مانند “ارسال رایگان” و “تخفیف” استفاده کرده تا نرخ کلیک سایت را افزایش دهید.

برای هر محصول توضیحاتی در اندازه ۱۰۰۰ کلمه نوشته و کلمه کلیدی اصلی را ۳ تا ۵ بار در متن آن تکرار کنید.

عنوان سایت را محدود به ۶۰ الی ۷۰ کارکتر کنید و در آنها از کلمات کلیدی اصلی برای جلب نظر کاربران استفاده نمایید.

همواره نام محصول را در عنوان صفحه به کار برید تا کاربران دقیقا همان عبارتی را در نتایج جستجو مشاهده کنند که آن را جستجو کرده اند.

تگ Alt را به عکس های سایت اضافه کنید. این کار نه تنها موجب ارتقا سئو و ایندکس بهتر عکس ها توسط موتورهای جستجو شده، بلکه موجب می شود تا افراد نابینا نیز بتوانند محتوای عکس های سایت را درک کنند.

عباراتی مانند “خرید آنلاین” می تواند موجب تجسمی از سایت شما در ذهن کاربران قبل از کلیک بر روی سایت شود. بسیاری از فروشگاه های اینترنتی از این روش برای جذب کاربران و افزایش نرخ کلیک استفاده می کنند.

بر روی عبارت کلیدی بلند تمرکز کنید. این گونه عبارات می توانند تا ۲۰۰۰۰ جستجو را در ماه پوشش داده و موجب افزایش ترافیک سایت گردند.

توضیحات دقیقی را به همراه جزییات محصول نوشته و آن را در صفحه مرتبط با هر محصول قرار دهید. بدون وجود محتوای متنی، گوگل دلیلی برای نماش سایت شما در نتایج جستجو ندارد.

دقت داشته باشید که از هدینگ ها در صفحات محصولات استفاده کنید. اضافه کردن آنها به عناوین صفحه بسیار آسان است. به عنوان مثال پیشنهاد می شود که نام محصول را در هدینگ H1 بنویسید. این کار موجب برجسته تر شدن نام محصول و افزایش خوانایی آن برای کاربران و موتورهای جستجو می شود.

چنانچه میخواهید رتبه بالاتری را در نتایج جستجو کسب کنید، توضیحات بلندتری برای محصولات خود بنویسید.

در پست های جداگانه ای به مقایسه چند محصول مشابه بپردازید.

 

صفحه فرود فروشگاه اینترنتی و چند مورد موثر دیگر در سئو

  • جستجوگر داخلی فروشگاه اینترنتی را از یاد نبرید. ارتقا ماژول جستجوی سایت می تواند موجب افزایش فروش آن شود.
  •  صفحه ۴۰۴ سایت را به گونه ای طراحی کند تا منطبق با اصول سئو بوده و موجب افزایش فروش سایت گردد.
  • با استفاده از ماژول های گفتگوی آنلاین در وبسایت، فروش سایت را تا ۵۰ درصد افزایش دهید.
  • نقشه سایت و فایل robots.txt را در وبسایت قرار داده و آن ها را به گوگل معرفی کنید.
  • در هنگام موقعیت های زمانی خاص مانند اعیاد، از دکمه های فراخوای برای اقدام استفاده کرده تا کاربران را به مشارکت بیشتری در سایت ترغیب کنبد.
  • با ایجاد صفحه درباره ما، محتوای درون سایت را افزایش داده و به گوگل نیز اعلام کنید که در چه دسته بندی از محصولات فعال هستید.
  • در هنگام اتمام موجودی یک محصول امکانی را فراهم کنید تا کاربران با ثبت تلفن یا ایمیل خود از موجود شدن دوباره آن مطلع شوند.
  •  صفحات فرود اختصاصی برای راهنمایی کاربران خود در زمینه خرید در مناسبت های خاص مانند عید نوروز ایجاد کنید. دقت داشته باشید که جستجو مهمترین منبع ترافیک اغلب سایت هاست.
  •  از سئو فصلی بهره برده و با استفاده از بازاریابی محتوا به کسب ماکسیمم ترافیک بپردازید.

 

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

بستن
بستن